سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با من باش

صفحه خانگی پارسی یار درباره

با گوگل از خانه مردم عکس بگیرید!

    نظر

می خوام یه خبر بدم که مربوط به وبلاگم نیست ولی خوندنش ارزششو داره .

با گوگل از خانه مردم عکس بگیرید!

سایت گوگل به تازگی، برنامه جالبی را(Google Earth) برای دستیابی به اطلاعات جغرافیایی و عکس‌های ماهواره‌ای نقاط مختلف زمین طراحی کرده که حاوی عکس‌های ماهواره‌ای از تمام نقاط کره زمین است.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، با ورود به سایت http://earth.google.com/ می‌توان این برنامه را ذخیره و از امکانات آن استفاده کرد. همچنین پس از ذخیره برنامه و اجرای آن، می‌توان با انتخاب گزینه «fly to» و تایپ نام شهر مورد نظر در محل مخصوص، آنجا پرواز و عکس ماهواره‌ای آن را مشاهده کرد.
بخشی نیز به نام «
Places» در برنامه وجود دارد که عکس‌های دقیقی از قسمت‌های دیدنی جهان است. شما می‌توانید با علامت زدن در جلوی همه آن نقاط و فشار کلید «F10» توری رایگان به تمام این نقاط داشته باشید؛ بنابراین در صورت انتخاب یکی از آنان، دکمه «Play» را زیر پنجره «Places» فشار داده تا به آن قسمت بروید. با استفاده از موس و یا خود برنامه نیز می‌توانید، بزرگنمایی یا کوچک‌نمایی کرده و به اطراف حرکت کنید.

عکس‌های موجود روی این برنامه، طی سه سال اخیر، با هواپیما و ماهواره گرفته شده و بنا بر روال خاصی «Update» می‌شوند، اما زنده نیستند. بیشتر شهرهای دنیا با وضوح تقریبی قابل رویت هستند و می‌توان پدیده جغرافیایی و ساختمان‌های دست‌ساز بشری را در آن دید.
با این برنامه حتی می‌توان خیابان‌بندی شهرهای مهم ایران را مرور کرد، اما برای بیشتر شهرهای آمریکا، اروپای غربی، کانادا و انگلیس، عکس‌ها با کیفیت بهتر و جزئیات بیشتری قابل رویت است
.

این مطلب رو بدون ذکر منبع در وبلاگ ها و سایت های خود قرار دهید

کیف کردین خدایش