سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با من باش

صفحه خانگی پارسی یار درباره

بازی دات کام و دیگر هیچ

    نظر

امروز میخوام از سایت بازی دات کام بنویسم

او برای انتقام دست به هر کاری می زند. می کشد و پیش می رود. هیچ رحم و گذشتی از خود نشان نمی دهد و دشمنان خودش را به سخت ترین شکل ممکن از بین برده و نابود می سازد. کسانی که پیش روی او قرار می گیرند تنها یک خواسته دارند و بس ، مرگی بدون عذاب...



 

  توسعه دهنده :

Volition Inc

  ناشر :

THQ

  سبک :

اکشن

  تاریخ انتشار :

2005/01/18

  سیستم مورد نیاز :

پنتیوم III ، ویندوز 98 و بالاتر ، 128 مگابایت رم ، 64 مگابایت کارت گرافیک ، 2 گیگابایت فضای خالی

  سیستم پیشنهادی :

پنتیوم IV ، ویندوز 98 و بالاتر ، 512 مگابایت رم ، 128 مگابایت کارت گرافیک ، 2 گیگابایت فضای خالی


 

 

 

 

 کنترل:

 گرافیک:

 صدا و موزیک :

 داستان :

 هیجان :

6.4

 

خوب

داستان بازی توسط شخصیت اصلی فرانک کستل که توسط پلیس دستگیر شده است ، بیان می شود. خانواده او توسط خلافکاران به قتل رسیده اند. او هیچ چیزی برای از دست دادن ندارد پس برای گرفتن انتقام خانواده اش دست به هر کاری می زند. در واقع داستان بازی که بصورت فلش بک می باشد از زبان او بیان می شود و شما تک تک وقایع را در ادامه و در طی مراحل مختلف بازی خواهید چشید. The Punisher شباهت بسیار زیادی با بازی Max Payne دارا می باشد و به نظر می آید که با الهام گیری از این بازی ساخته شده است. در واقع بازی از منطق خاصی پیروی نمی کند و تنها باید به کشتن افرادی که پیش روی شما قرار می گیرند پرداخته و کمتر در طول بازی با معمایی مواجه خواهید شد. البته برای قهرمان بازی تنها کشتن مهم نیست بلکه نابود کردن دشمنان به طوری که هرگز فراموش نکنند برای او مهم و ارزشمند است و به طور قطع کشتن دشمنان از راه های مختلف ممکن می باشد. نکته جالب دیگر ، توانایی بازجویی دشمنان است که در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد خواهم داد. یکی دیگر از مهمترین ویژگی های بازی در بخش Slaughter خلاصه می شود. در این بخش همچون بازیی مثل The Suffering شخصیت اصلی دارای قدرتی خارق العاده می شود و توانایی نابود کردن دشمنان را به سادگی کسب می کند. لازم به ذکر است که The Punisher بر اساس سیستم امتیازی توسعه داده شده است. در واقع در هر مرحله بازی ، شما امتیازاتی کسب می کنید که بر اساس امتیاز کسب شده مدالی به شما تعلق می گیرد. این کسب امتیاز ارتباط مستقیمی با نحوه کشتن دشمنان دارا می باشد. اگر از روش های ویژه نابود کردن دشمنان استفاده کنید و افراد زیادی را با موفقیت مورد بازجویی قرار داده و از آنها کسب اطلاعات بکنید به طور قطع امتیاز بیشتری کسب می کنید. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که این امتیازها چه سودی دارند ! در پایان هر مرحله بر اساس امتیازی که کسب کرده اید قادر به افزایش قابلیت های مختلف خود خواهید بود. از این جمله می توان به افزایش مدت زمان حالت Slaughter و یا توانایی حمل تعداد بیشتری اسلحه اشاره نمود.

        

حال بهتر است توضیحاتی در مورد بخش بازجویی در اختیار شما قرار بدهم. شما در بازی قادر هستید تا همه دشمنان را مورد بازجویی قرار داده و از آنان کسب اطلاعات بکنید. قبل از هرچیز به دشمن نزدیک شده و با فشردن کلید مورد نظر قادر به تحت فشار قرار دادن او و بازجویی از او خواهید شد در اینجا قادر به انتخاب روش هایی از قبیل خفه کردن ، مشت زدن ، سر دشمن را به جایی کوبیدن و یا اسلحه را به سمت دشمن گرفتن می باشید. لازم به ذکر است که هر یک از دشمنان دارای اراده های متفاوت هستند و اگر با دقت به آزار و اذیت هریک بپردازید آنان سرانجام اطلاعات مورد نظر را در اختیار شما قرار خواهند داد اما اگر در طی مدت زمان مشخصی نتوانید از آنها اطلاعات لازم را کسب کنید دشمن خواهد مرد و بدین ترتیب از امتیاز شما در طول مرحله تا حد معینی کاسته می شود. اگرچه می توانید به بازجویی تمامی دشمنانی که پیش روی شما قرار می گیرند ، بپردازید اما بعضی از آنان واقعا هیچگونه اطلاعاتی در اختیار ندارند و به همین جهت آنها را باید بکشید. فرانک فردی است که همواره دوست دارد تنها ، کار کند و قابلیت نابود کردن دشمنان زیادی را دارد اما بهترین کمک او در محیط های شلوغ ، دشمنانش می باشد. بدین گونه که شما می توانید دشمنان را به اسارت خود در آورده و از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. به عنوان مثال در پشت درهایی که امکان وجود دشمن می رود قادر هستید که اسیر خود را با هل دادن به سمت در و باز کردن آن از وجود و یا عدم وجود دشمن با خبر شوید. نکته جالب تر آنکه در صورت وجود دشمن آنها به سمت اسیر شلیک می کنند و اگر شما سرعت عمل لازم را به خرج دهید می توانید آنها را غافلگیر کرده و بکشید.

        

هوش مصنوعی بازی به هیچ وجه قوی نمی باشد و دشمنان هیچگونه حرکت هوشمندانه ای که شما را غافلگیر کرده و باعث تعجبتان شود ، انجام نمی دهند و همین مساله از جذابیت های بازی تا حدود زیادی می کاهد. کنترل بازی را می توان از عمده نقاط ضعف بازی شمرد که بازیکن را به شدت آزار می دهد و همین مساله باعث می شود تا بازیکن در به پایان رساندن مراحل بازی بسیار اذیت شده و به دردسر بیافتد.
صدا و موزیک ها را می توان از جمله نقاط قوت بازی به شمار آورد. موزیک ها در محیط های مختلف بسیار خوب کار شده اند و صداگذاری شخصیت ها به بهترین شکل ممکن انجام گرفته است. در ضمن صداگذاری شخصیت اصلی یعنی فرانک توسط بازیگر اصلی فیلم The Punisher انجام گرفته است. صحبت هایی که بعضا در گوشه و کنار بین دشمنان انجام می گیرد نیز جذابیت خاصی به بازی می بخشد.
گرافیک بازی در سطح بسیار ضعیفی قرار دارد. طراحی شخصیت ها و تحرک سازی آنان به هیج وجه موفق نبوده است. طراحی محیط اطراف نیز آنچنان که باید و شاید رضایت بخش نبود. وجود اشتباهات گوناگون در این بخش باعث شده است تا The Punisher از بازی های هم سبکش بسیار عقب تر باشد.
در ضمن بعد از گذراندن چند مرحله بازی بیش از پیش تکراری می شود و همین می تواند عاملی دیگر بر ناموفقیت های بازی شمرده شود.
در مجموع The Punisher همانطور که اشاره کردم با الهام گیری از بازیی همچون Max Payne ساخته شده است اما به هیچ وجه بازی موفقی نبود و نتوانست رضایت علاقه مندان این سبک را برآورده کند. به هر حال در این روزها که بازی های موفق چندان زیادی روانه بازار نشده اند این بازی می تواند شما را سرگرم کند.

 

 

شما در این بازی فرماندهی یک گروه زبده را برعهده خواهید داشت و باید به انجام ماموریت های مختلف محوله از نجات گروگانها گرفته تا موقعیتهای متفاوتی که به قدرت شلیک بسیار بالایی نیاز دارند ، بپردازید و طعم یک بازی فراموش شده با امکانات جدیدتر و پیشرفته تر را بچشید...



 

 

  توسعه دهنده :

Irrational Games

  ناشر :

Vivendi

  سبک :

اکشن

  تاریخ انتشار :

بهار سال 2005

   

 

 

 

سری بازیهای Swat تاریخچه طولانی و گوناگونی در دنیای بازیهای کامپیوتری دارد و این بازی برای اولین بار در دهه پیشین با سبک Puzzle-Solving simulation و با عنوان Police Quest : Swat وارد دنیای بازیها شد. سپس در سال 1998 Swat به سبک Real Time Tactical - استراتژی تغییر یافت و به Police Quest : Swat2 شهرت یافت. یک سال بعد Swat به یک بازی اول شخص فوق العاده تبدیل شد در حالی که بهترین بازی از این سری شناخته شد. این بار نام Swat3: Close Quarter Battle برای این بازی انتخاب شده بود. پس از گذشت چندین سال Swat به دست فراموشی سپرده شد ولی در این روزها Irrational Games سازنده بازی Tribes : Vengeance تمام وقت خود را صرف کار بر روی Swat4 می کند. یک بازی اول شخص واقع گرایانه که با استفاده از تاکتیکهای واقعی پلیسی به نظر یک بازی محبوب می آید. در Swat4 شما فرماندهی یک گروه زبده از نیروهای Swat را در میان ماموریتهای گوناگون به عهده خواهید داشت. از ماموریتهای خطرناک نجات گروگانها گرفته تا موقعیتهای متفاوتی که به قدرت شلیک بسیار بالایی نیاز دارند. ولی این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که در حین انجام ماموریتها در نقش یک افسر پلیس فقط هنگامی می توانید از اسلحه استفاده کنید که چاره دیگری نداشته باشید! وظیفه شما حفاظت و ارایه خدمات به مردم است و این امر با دستگیری مجرمانی که عدالت را بر هم می زنند تحقق می یابد نه با شلیک کردن به سمت آنها! این بدان معنی است که اگر شما مانند سربازی که درحال جنگ است رفتار کنید موفق به انجام ماموریت محوله نخواهید شد. انجام بازی به صورت تک نفره بسیار آسان خواهد بود. بعد از انجام یک عملیات آموزشی و کوتاه شما با مهارت های لازم نظیر کار با اسلحه ها ، نارنجکها ٬ نفوذ به مخفیگاه های دشمن و یک دوربین که به شما اجازه جستجوی گوشه و کنار را می دهد ، آشنا می شوید. سپس اولین ماموریت شما آغاز می شود. در آغاز هر مرحله ٬ شما خلاصه ای از وضعیت منطقه و همچنین اطلاعاتی در مورد متهم یا متهمان دریافت خواهید کرد.
یک نقشه از منطقه که اطلاعات فوق العاده کاملی را ارایه می دهد و همچنین تصاویر متهمان در اختیارتان قرار می گیرد. البته در بعضی از ماموریتها این اطلاعات ارزشمند در دسترس نخواهد بود. بعد از خلاصه ماموریت نوبت به انتخاب تیم و اسلحه می رسد. شما هدایت یک گروه 5 نفره متشکل از فرمانده تیم و دو گروه دونفره آبی و قرمز را به عهده خواهید داشت. هریک از اعضای گروه اسلحه های اولیه و ثانویه ٬ نارنجکهای نورزا (Flashbang) ٬ گاز اشک آور ٬ لادری (برای بسته نگه داشتن درها) و مواد منفجره (برای منفجر کردن درها) با خود حمل می کنند.

         

بطور کلی هریک از اعضای تیم نقش خاصی را ایفا می کنند. سنگین ترین اسلحه ها در اختیار مهاجم (Assaulter) تیم قرار می گیرد. نفوذگر تیم معمولا یک شاتگان حمل می کند. در حالی که پیش آهنگ تیم اسلحه های بی صدا یا کم صدا حمل می کند که به او اجازه می دهد تا هرکس را که مانع پیشروی تیم می شود بدون ایجاد کوچکترین صدا از پای درآورد و سرانجام Team Pacifier اسلحه های بیهوش کننده در اختیار دارد که به او این امکان را می دهد که دشمنان را بدون اینکه آنها را بکشد ، از پای در آورد. در Swat4 شما می توانید از بین انواع مختلف مهمات ، اسلحه های مورد نظر خود را انتخاب کنید که این انتخاب بستگی به ویژگیهای دشمنانی دارد که با آنها روبه رو می شوید.
هنگامی که تیم شما مسلح شد ٬ ماموریت آغاز می شود. اولین ماموریت در یک رستوران چینی اتفاق می افتد. شما باید در یک عملیات خطرناک به جستجوی منطقه پرداخته و مانع خرید و فروش اسلحه بشوید. از آنجایی که افراد عادی هم در منطقه حضور دارند ٬ شما باید به دقت مراقب اوضاع باشید و کنترل منطقه را بدست بگیرید. شما علاوه بر اینکه کنترل یکی از اعضای گروه را به عهده دارید ٬ می توانید به بقیه اعضای گروه هم دستورات لازم را بدهید. شما در نقش فرمانده گروه می توانید به تیم خود دستور بدهید تا مثلا دری را باز کنند و وارد اتاقی شوند و یا از آنها بخواهید که اتاق را پاکسازی کنند. همچنین می توانید به هر گروه دستور خاصی بدهید. مثلا از گروه آبی بخواهید که یک اتاق را پاکسازی کنند در حالی که که گروه قرمز اتاق دیگری را جستجو می کند و یا می توانید از تیمتان بخواهید که از دو جهت مختلف وارد یک اتاق شوند. این روش زمانی مفید است که شما بدانید متهمان و گروگانها در اتاق حضور دارند. بوسیله حمله از جهات مختلف شما شانس کنترل موقعیت را از دشمنان می گیرید.
Swat4 به شما این توانایی را می دهد تا از زاویه دید بقیه اعضای گروه ، محیط را زیر نظر بگیرید. مثلا می توانید منطقه ای را که توسط تک تیرانداز شما نشانه گرفته شده مشاهده کنید. این کار به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که تک تیرانداز ، متهم را نشانه گرفته است. با این وجود شما قادر به حرکت دادن وی نیستید و فقط می توانید کنترل محیط را از دید او به دست بگیرید. قادر خواهید بود به متهم فرمان خلع سلاح داده و یا به افراد عادی دستور بدهید که روی زمین زانو بزنند تا به راحتی بتوانید به آنها دست بند بزنید. در پایان هر مرحله امتیاز شما ذخیره می شود و بعدا می توانید آن مرحله را دوباره بازی کرده و امتیاز بهتری کسب کنید.

        

هوش مصنوعی به کار گرفته شده در بازی فوق العاده بالاست! تیم شما بسته به نوع ماموریت ، تاکتیک ویژه ای را به کار می گیرد. اگر به آنها دستور بدهید تا دری را منفجر کنند ٬ ابتدا یک نفر مواد منفجره را کار می گذارد و آن را فعال می کند. به محض اینکه در باز شد ٬ یکی دیگر از اعضای گروه گاز اشک آور یا Flashbang را به داخل اتاق پرتاب می کند و به محض اینکه منفجر شد ٬ اعضا با اسلحه های آماده شده وارد اتاق می شوند. اگر آنها کسی را ببینند به او دستور می دهند تا روی زمین زانو بزند و دستهایش را بالا ببرد. اگر شما تیری شلیک کنید ٬ دشمنان تسلیم می شوند ولی اگر تشخیص بدهند که شما مسلح نیستید و یا اگر اسلحه شما را نبینند ممکن است فرار کنند و شما را مجبور به تیراندازی کنند! در مورد بخش Multiplater بازی اطلاعات زیادی در دست نیست جز اینکه می توانید در مودهای Cooperative, Competitive, Team Oriented و تا سقف 24 نفر به صورت Online بازی کنید.Swat4 مانند بازی سال گذشته کمپانی Irrational یعنی Tribes : Vengeance از Unreal Engine بهره می برد که می تواند جزییات بسیار دقیقی را به نمایش بگذارد.
کاراکترها و اسلحه ها بسیار عالی طراحی شده اند و دموها بسیار طبیعی و بی نقص هستند. جزییات ریز بسیاری در بازی به چشم می خورند مانند پخش شدن تکه های چوب در محیط پس از منفجر شدن درها و یا دود حاصل از انفجار. برای اجرای این بازی حداقل به 1GHz CPU و کارت گرافیک GeForce2 به بالا نیاز دارید ولی اگر می خواهید از تمامی ویژگیهای گرافیکی بازی لذت ببرید ٬ به سیستم بسیار قدرتمندتری نیاز دارید!
با وجود گرافیک و هیجان بسیار بالا و گیم پلی عالی ٬ Swat4 یک بازی بی نظیر در نوع خود به نظر می رسد که همه را به انتظار نشانده است تا در بهار امسال ٬ شاهد یک بازی عالی باشند.